En undskyldning er ikke altid nok, men Bo Henriksen har alligevel forsøgt sig efter den famøse jubelscene i 2018.
Bo Henriksen er i spil til det ledige trænersæde i Brøndby.
Det erfarede fanmediet vilfortpark.dk fredag aften, og det er en mulig ansættelse, som deler vandene på Vestegnen, for Brøndbys fans har et anstrengt forhold til den karismatiske cheftræner.
Læs også: Medie: Brøndby i tæt dialog med Bo Henriksen
Årsagen skal findes for otte år siden, da Bo Henriksen fejrede den AC Horsens-scoring, der viste sig at koste Brøndby mesterskabet i 2018.
Men den famøse jubelscene har han undskyldt i et interview med Viaplay:
– Jeg var ked af det ved… Der er en ting, jeg var ked af det efter. Det var efter Brøndby-kampen. Jeg var ked af, at jeg løb op og ned ad sidelinjen på den måde. Der burde jeg have slået hjernen til i stedet for følelserne, sagde han i interviewet, der blev udgivet i 2024.
– Følelsen var ikke, at jeg ville tage noget væk fra nogen. Da jeg så Brøndby-folkenes reaktion bagefter – specielt spillerne og også trænerne – blev jeg ked af det. Det var ikke nødvendigt, erkender han.
Ifølge Bo Henriksen var det aldrig hans intention at såre nogen:
– Det var ikke min mening at såre nogen, og det var ikke min mening at være irriterende over for nogen, slog han fast.
Kan blive Brøndby-træner
Fredag aften brød nyheden ud om, at Bo Henriksen er i dialog med Brøndbys fodbolddirektør Julius Ohnesorge om det ledige trænersæde på vestegnen.
Den karismatiske cheftræner har været uden job, siden han i december sidste år blev fyret som cheftræner for Bundesliga-klubben Mainz.
Han har tidligere i karrieren også stået i spidsen for Brønshøj, AC Horsens, FC Midtjylland og FC Zürich.
Læs også: Bo Henriksen flirter med Nicolai Vallys













