Brøndby offentliggør på klubbens hjemmeside, at deres nye hovedpartner er Danske Spil, hvis logo dog ikke kommer til at pryde spillertrøjerne.
Brøndby har sikret en ny hovedpartner, for fredag formiddag bekræfter klubben, at Danske Spil og Oddset vil være hovedpartner på både herre- og kvindesiden.
Sponsoratet løber i tre år.
Læs også: Kevin Mensah fortsætter i Brøndby frem til slutningen af 2024
Danske Spils logo kommer dog ikke til at pryde maven på spillertrøjerne, for parterne har valgt en utraditionel tilgang til spillertrøjen.
Danske Spil har nemlig valgt, at Oddset ikke skal optræde på spillertrøjen, fordi man over de seneste mange måneder har øget fokusset på ansvarligt spil.
– Vi har valgt ikke at have Oddsets logo på Brøndby IF’s spillertrøjer og holder i stedet pladsen tom i aftaleperioden. Det er utraditionelt, men vi laver med den tomme plads på trøjen en tydelig markering af, at pengespil skal udbydes, markedsføres og spilles med omtanke, siger administrerende direktør i Danske Licens Spil, Karsten Fogh Holanng.
I Brøndby-lejren er man også tilfreds med, at Oddsets logo ikke kommer til at pryde spillertrøjerne i en tid, hvor der er øget fokus på spil om penge.
– Både vi og Oddset ønsker at tage et ansvar i det samfund, vi er en del af. Derfor er jeg glad for, at vi sammen kan bruge denne aftale til også at sætte fokus på ansvarlig spillekultur og på den måde bidrage til debatten om et komplekst emne, som fylder meget i fodboldens verden i disse år. Vi ser meget frem til at folde samarbejdet ud over de kommende sæsoner, siger administerende direktør i Brøndby, Ole Palmå.
Hovedsponsoratet træder i kraft 1. juli 2023 og løber over tre år. Den nye spillertrøje for den kommende sæson præsenteres senere i juni, skriver Brøndby afslutningsvist på deres hjemmeside.
Læs også: Vejet og fundet for let: Flere tvivlsomme køb på vej væk