Brøndby har reduceret udebanekapaciteten til torsdagens gyser i Superligaen mod FC København.
Der venter en af årtiets vigtigste Derbys, når Brøndby og FC København torsdag aften tørner sammen i en direkte duel om deltagelse i Conference League-kvalifikationen.
Brøndby meldte udsolgt på alle deres billetter efter blot en time til salg, mens FC København også var hurtige til at sælge de 2100 billetter, de havde fået.
Læs også: Katjiing: Brøndby scorer kassen på Yuito Suzuki
Men nu meddeler Brøndby på deres hjemmeside, at de tilbagekalder 600 billetter fra gæsternes afsnit.
Det skyldes, at man er tvunget til at begrænse udebaneafsnittet til 1500, fordi der – ifølge Brøndbys hjemmeside – ikke foreligger en verificering fra de tekniske rådgivere, der muliggør fuld udnyttelse af udebaneafsnittets udvidede kapacitet på 2100 tilskuere til en derbykamp.
Brøndby oplyser, at man har afsøgt alle muligheder for at indhente en midlertidig godkendelse, så man kunne byde 2100 FC København-fans velkommen på Brøndby Stadion, men det er ikke lykkes.
Derfor reduceres udebaneafsnittet til de tilladte 1500, og FC København skal tilbagekalde 600 billetter fra egne fans.
Stærkt kritisabelt, mener FC København
FC København er langt fra tilfreds med, at de skal reducere udebanekapaciteten til det vitale opgør om en plads i europæisk fodbold i næste sæson.
På deres hjemmeside skriver de:
– Det er selvfølgelig dybt kritisabelt, at dette sker mindre end to dage før en kamp, som vi allerede har solgt billetterne til.
Kampen mellem Brøndby og FC København starter torsdag kl. 18.30.
Læs også: Brøndby-krigere og Frøkjær i verbal infight, melder Viaplay














