Brøndbys fodbolddirektør Julius Ohnesorge forventer aktivitet i sommerens transfervindue.
Der har været massiv aktivitet i Brøndby i de seneste transfervinduer, hvor klubben alene i januar tilføjede intet mindre end seks nye navne til førsteholdet.
Denne sommer er der allerede tilføjet det første navn til truppen.
Læs også: Ohnesorge tager magten fra GFH: Havde klart krav inden forfremmelse
Den snart 37-årige angriber Patrick Mortensen har skrevet en to-årig kontrakt i Brøndby, og ifølge Brøndbys fodbolddirektør Julius Ohnesorge kigger man på at forstærke truppen med en bestemt type spillere:
– Der er dele, hvor vi skal kigge og se, hvor vi tilføjer en bestemt rolle, en bestemt kvalitet, en bestemt profil, så det bliver mere som en rund cirkel, siger han til klubbens hjemmeside og tilføjer:
– Så vi er ikke drevet af kvantitet, men drevet af selektivt at se på, hvad der er det rigtige fit. Og hvilke små eller større ting, der kan give os mere på banen, kan give os mere i omklædningsrummet, kan give os mere stabilitet, kan give os måske noget x-faktor, som vi har brug for.
Der skal dog ikke kun tilføjes nye spillere. På rampen meldes flere spillere i Brøndby.
Eftersom klubben ikke har kvalificeret sig til europæisk fodbold i næste sæson, vil der være færre kampe, end man har budgetteret med, og derfor kommer Brøndby til at se truppen efter i sømmene i jagten på at skære overskydende fedt fra.
– Vi ønsker at udvikle truppen. At udvikle den betyder, at der er ting, vi skal gøre – måske reducere truppens størrelse, for at have en meget sammenhængende trup, siger han.
Sommerens transfervindue åbner i midten af juni.
Læs også: Smutter ud af bagdøren: Angriber færdig i Brøndby efter 4,5 år













