Brøndby har et godt øje til Jesper Lindstrøm, men det er en svær øvelse, for den danske offensivspiller har mange penge til gode i sin Napoli-kontrakt.
Jesper Lindstrøms karriere har været en stor deroute, efter han i 2023 forlod Eintracht Frankfurt til fordel for en stor aftale i Napoli.
Den danske offensivspiller har ikke scoret i mere end tre år, og han har været på mindre succesfulde lejeophold i Everton og Wolfsburg, inden han nu skal retur til Napoli.
Læs også: Mulig transferbombe: Brøndby vil bringe Lindstrøm hjem
Men Jesper Lindstrøm skal ikke pakke sin kuffert ud i det syditalienske.
Ifølge flere italienske medier arbejder Napoli på at sende ham videre, og Tipsbladet skrev i sidste uge, at det har fået Brøndby til at holde øje med hans situation.
Hvis muligheden byder sig, vil de slå til, men det bliver næppe på en permanent aftale.
Kæmpe lønpakke i Napoli
Jesper Lindstrøm får nemlig en stor løncheck i Napoli, hvilket kan blokere et muligt comeback til Vestegnen.
Ekstra Bladet skrev i forbindelse med danskerens skifte i 2023, at han får en årlig løn på 18 millioner kroner, og da han i sin tid tegnede en fem-årig aftale, har han fortsat to år tilbage af kontrakten i Napoli.
Det vil sige, at han har 36 millioner kroner til gode i Napoli.
Samtidig betalte Napoli over 200 millioner kroner for den 26-årige dansker, så de vil næppe forære ham væk.
I Brøndby får de bedst lønnede spillere i omegnen af seks millioner årligt, så det vil være en massiv lønnedgang, Jesper Lindstrøm skal tage.
Et muligt scenarie er derfor en lejeaftale, hvor Napoli betaler størstedelen af hans løn i håbet om, at han får karrieren så meget på rette køl, at de kan sælge ham i sommeren 2027.
Læs også: Brøndby-assistent fyret – Henrik Hansen har angiveligt sagt op












