Brøndbys midtbanespiller Bartosz Slisz kan slet ikke forstå, at Brøndby ikke fik et straffespark i kampen mod AGF. Dommer Mikkel Redder fortæller hvorfor.
Brøndby tabte søndag aften med 0-2 til AGF på hjemmebane, og dermed ser det sort ud for klubbens ambitioner om at kvalificere sig til europæisk fodbold i næste sæson.
Efter knap en halv times spil var der en meget omdiskuteret hændelse, da AGF’s Gift Links sparkede Sho Fukuda i brystet, efter japaneren havde headet bolden mod mål.
Læs også: Cooper siger ikke op: “Kommer ikke til at ske”
Klart straffespark, mente Brøndby-bænken, der var så rasende, at dommer Mikkel Redder stangede gule- og røde kort ud.
Frustrationen har ikke lagt sig hos midtbanespilleren Bartosz Slisz, der ikke forstår, hvordan man kunne undgå at dømme et straffespark i situationen:
– For mig er det crazy, at han ikke gav os et straffespark, siger polakken ifølge TV2 Sport og bliver bakket op af sin cheftræner, Steve Cooper:
– Det kunne være fantastisk, hvis en dommer kom ud og erkendte en fejl eller to. Det tror jeg, de ville få stor kredit for, men hvis det er sådan, de har det, er vi nødt til at acceptere det, siger waliserne til selvsamme medie.
Ingen fejl, mener Redder
Ifølge kampens dommer Mikkel Redder traf han den rigtige beslutning på banen.
Sådan lyder det fra hovedpersonen i et skriftligt svar til TV2 Sport.
– Der er ikke tale om en forseelse, idet Brøndby-spilleren får afsluttet på mål, inden kontakten fra AGF-spilleren kommer. Ifølge retningslinjerne skal der i sådanne situationer være tale om en klar hensynsløs tackling, før der bør dømmes straffespark, hvilket, jeg skønner, ikke er tilfældet her.
Der resterer én kamp af Superligaen. Den afvikles søndag mod FC Midtjylland.













