Brøndby får et historisk højt beløb for deres kamptrøje. Klubbens tre trøjesponsorer betaler i niveauet 17-19 millioner kroner, erfarer Ekstra Bladet. Danske Spil betaler klart størstedelen.
Brøndby er en attraktiv klub at lægge sponsorkroner i, og det beviser klubben endnu engang, efter de nu har landet historiske sponsoraftaler for kamptrøjen.
For nyligt offentliggjorde klubben, at Danske Spil bliver ny hovedsponsor i klubben – uden dog at have logoet placeret på maven i en makering af, at pengespil skal foregå med omtanke.
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger indkasserer Brøndby et sted mellem 9-12 millioner kroner om året i de kommende tre år fra klubbens nye hovedsponsor.
Læs også: Tidligere Brøndby-målmand flytter hjem: Drømmer om retur til Brøndby
Der kommer dog til at være synlige sponsorer på Brøndbys kamptrøjer, for Boozt’ logo vil blive trykt på ærmet, mens Nordisk Transport Group vil blive trykt på ryggen.
Ekstra Bladet erfarer, at Brøndby derved kommer op på et samlet sponsorat fra de tre virksomheder i niveauet mellem 17-19 millioner kroner, hvilket er rekordstort for Brøndby.
Aldrig har klubben fået så store indtægter for sponsorater på deres kamptrøje, lyder det.
Læs også: To angribere siet fra – igen: Synes færdige i Brøndby IF
En hovedsponsor uden synligt logo på kamptrøjen
Det skabte genlyd, da Brøndby i sidste uge offentliggjorde, at Danske Spil er klubbens nye hovedsponsor – og især det faktum, at firmaets logo ikke bliver synligt på trøjen.
Det er der dog en helt særlig grund til, hvis man spørger administrerende direktør i Danske Licens Spil, Karsten Fogh Holanng.
Til Brøndbys hjemmeside sagde han følgende i forbindelse med, at man opgav reklamepladsen på den mest attraktive del af kamptrøjen:
– Det er utraditionelt, men vi laver med den tomme plads på trøjen en tydelig markering af, at pengespil skal udbydes, markedsføres og spilles med omtanke, sagde han og tilføjede:
– Generelt vil vi bruge reklamemulighederne i sponsoratet, men den tomme front er en af mange ting, vi gør for at sikre en ansvarlig balance i markedsføringen som en del af vores indsats for sunde spillevaner.
Danske Spil er hovedsponsor i Brøndby frem til sommeren 2026.
Læs også: Vejet og fundet for let: Flere tvivlsomme køb på vej væk