Den tidligere Brøndby-offensivspiller Yuito Suzuki er blevet udtaget til VM for Japan, og det sender et stort millionbeløb til Vestegnen.
15.000.000 danske kroner.
Det er beløbet, som den tyske Bundesliga-klub SC Freiburg skal overføre til Brøndbys transferkonto, efter en Yuito Suzuki-bonus er blevet aktiveret.
Bold beretter, at Brøndby fik indskrevet en yderst lukrativ transferbonus i den aftale, der sendte offensivstjernen Yuito Suzuki til SC Freiburg i sommeren 2025.
Den tyske klub skulle betale 15 millioner kroner, hvis den vævre tekniker ville blive udtaget til Japans VM-trup, og det er han netop blevet.
Det oplyser det japanske fodboldforbund på deres hjemmeside.
Der var ellers store spørgsmålstegn ved, hvorvidt Yuito Suzuki ville blive udtaget til truppen, da han brækkede sit kraveben tidligere på måneden.
Han bliver dog sin skade kvit, og Brøndby kan derfor se frem til at modtage et yderst flot bonusbeløb oveni transferen, der beløb sig i 60 millioner kroner.
Tipsbladet har tidligere berettet, at Brøndby også sidste sommer fik en bonusudbetaling på 15 millioner kroner for japaneren, da den tyske klub havde sikret sig europæisk fodbold.
Den historie kan du læse mere om her.
Det betyder, at Yuito Suzuki nu menes at have indbragt Brøndby hele 90 millioner kroner.
Læs også: Suzuki skifter til SC Freiburg – Brøndby får flere millioner end først antaget













