Brøndby har eftersigende ikke afskrevet den svenske kantspiller Mayckel Lahdo, selvom han har fået besked af Benjamin Schmedes på, at lejeaftalen ikke veksles til en permanent kontrakt.
Brøndby lejede den svenske kantspiller Mayckel Lahdo i vinterens transfervindue, og der var store forventninger til dribleren.
De forventninger er ikke just blevet indfriet, eftersom han ikke har fået meget spilletid, men i glimt har han vist prøver på sit høje niveau.
Senest i opgøret mod FC Midtjylland, hvor han nærmest på egen hånd fik vendt et truende 0-2-nederlag til en 3-2-sejr, hvilket sikrede en europæisk playoffkamp.
Allerede inden det opgør stod det fast, at han ville forlade Brøndby efter sæsonen, og han forklarede selv, at det var klubbens ønske at afbryde samarbejdet.
Stod det til ham, skiftede han permanent fra AZ Alkmaar til Brøndby.
Nu er Brøndby tilsyneladende interesseret i at afsøge muligheden for at hente ham alligevel, oplyser Steve Cooper ifølge Bold.
– Det er nu engang lettere at ændre et nej til et ja end omvendt, siger han lettere kryptisk og tilføjer:
– Jeg tror, der kommer samtaler efter kampen mod FC København på torsdag.
Koster 17 millioner kroner
Brøndby skal finde det store checkhæfte frem, hvis de skal lande Mayckel Lahdo.
I svenskerens lejeaftale er der en købsoption, som ifølge broendbyforfan.dk’s oplysninger ligger på i omegnen af 17 millioner kroner.
Det er ikke utænkeligt, at Brøndby finder den pris en smule for krydret, men da han står foran kontraktudløb om blot ét år i AZ Alkmaar, kan Brøndby forsøge at forhandle købsoptionen ned.
Mayckel Lahdos ønske er i hvert fald klart. Han vil blive på Vestegnen.
Læs også: Lahdo fik hård exit-besked af Brøndby: Ville meget gerne være blevet












