Den tidligere Brøndby-angriber Mathias Kvistgaarden har en klar ambition om at vende retur til Vestegnen senere i sin karriere.
Mathias Kvistgaarden forlod Brøndby sidste sommer for at starte sin udlandskarriere i den engelske Championsship-klub, Norwich, der betalte i omegnen af 60 millioner kroner for hans underskrift.
Den 24-årige angriber nåede 126 officielle kampe for Brøndby med 47 mål til følge, men hvis det står til hovedpersonen selv, har han ikke spillet sin sidste kamp i gul og blåt.
Læs også: Norwich-boss bekræfter: Vi fik Kvistgaarden billigere end andre klubber bød
I 3point-serien “En gang Brøndby, altid Brøndby med Kvistgaarden, Schwartau og Slimane” fortæller Mathias Kvistgaarden ærligt om sin ambition om at trække Brøndby-trøjen over hovedet en dag i fremtiden.
– Jeg er ikke ude (i udlandet red.), til jeg er 33 år, siger han og bekræfter, at det er en ambition for ham at komme hjem til Brøndby senere i karrieren.
– Ja, og jeg vil gerne ordentligt hjem. Jeg vil gerne hjem, hvor jeg ikke er en gammel idiot, der ikke kan følge med på niveauet længere. Jeg vil gerne hjem og være med på niveauet.
Han fortæller videre, at han har unfinished business i Brøndby.
– Min ambition er da 100 procent, at jeg skal hjem på et eller andet tidspunkt, og så forhåbentlig være der i nogle år. Jeg vil gerne nå 200 kampe, og jeg er lidt irriteret over, at jeg ikke fik nået 50 mål, inden jeg tog afsted, fortsætter han om sine 47 fuldtræffere på Vestegnen.
Mathias Kvistgaarden fortæller videre i snakken med 3point, at han er fuldt bevidst om, at man ikke bare selv bestemmer, om man vil hjem, men at det er hans ansvar at levere på et så højt niveau i udlandet, at han er attraktiv for Brøndby på sigt.
– Da man var yngre, troede man jo bare, at man (ældre, tidligere spillere red.) kunne ringe til klubben og sige: Jeg kommer i morgen. Har I en kontrakt klar til mig. Men det ved jeg jo godt nu, ikke er sådan, det er.
Se hele Youtube-videoen med de tidligere Brøndby-drenge i Norwich her.
Læs også: Kvistgaarden: Brøndby vil altid være min klub – Håber på retur i fremtiden













