Daniel Wass accepterer en lønnedgang for at lande en ét-årig forlængelse i Brøndby, beretter transferjournalist, Farzam Abolhosseini.
Daniel Wass har ikke lagt skjul på, at han ikke føler sig færdig i Brøndby, og han derfor har ønsket at forlænge den aftale, der udløber i næste måned.
Den mission er lykkes.
Læs også: Wass taler ud om stor skuffelse i ny bog: Alt ændrede sig efter Brøndby-skifte
Den 36-årige midtbanespiller får en kontrakt frem til sommeren 2027, inden han overgår til en rolle i organisationen.
Brøndby-anføreren sluger en lønnedgang i forbindelse med den forestående kontraktunderskrivelse, erfarer Tipsbladets transferjournalist Farzam Abolhosseini.
Det giver han udtryk for i podcasten “Transferguru”.
– Daniel Wass, der er så inkarneret en Brøndby-mand, at det ikke krævede ret lang tid at forhandle en ny aftale på plads… Dermed går han jo ned i løn for at blive i Brøndby. En del, siger han uden at sætte tal på:
– Jeg ved ikke hvor meget. Men en del. Han er ikke længere lønførende eller blandt dem, der skal være det.
Det er ikke første gang, Daniel Wass opgiver millioner for at sætte sin signatur på en aftale med Brøndby.
Da han vendte hjem i sommeren 2022 efter mere end ti år i udlandet, opgav han et tocifret millionbeløb i Atletico Madrid.
Det kan du læse mere om her.
Ifølge flere medier fik Daniel Wass en månedsløn på omkring 500.000 kroner, da han skrev under på sit comeback i Brøndby-trøjen. Det beløb er nu sænket betragteligt med den nye aftale.
Læs også: Wass gav op på tocifret millionbeløb for at vende hjem til Brøndby













