Brøndby blev i vinter kædet kraftigt sammen med den polske stopper Oskar Wojcik, og den polske forsvarsspiller fortæller også, at han var i dialog med Steve Cooper.
Brøndby var i vinter på stopper-jagt.
Den 22-årige polak Oskar Wojcik var et særdeles hot navn på Vestegnen, og ifølge polske medier var spilleren enig med Brøndby om de personlige forhold.
Læs også: Brøndby enig med ny stopper om kontrakt – Men klubben vil ikke acceptere
Han bekræfter nu til TVP Sport, at Brøndby var interesseret, og at han også selv sonderede terrænet via et online-møde med daværende cheftræner, Steve Cooper.
– Der var meget snak om, at jeg allerede var blevet enig med danskerne [Brøndby IF] og skulle afsted. Vi talte sammen, og jeg havde et 30 minutters online-møde med deres træner, siger han i polsk presse og slår så fast:
– Sandheden er, at det ikke var tæt på eller fremskreden.
Brøndby bød angiveligt tre millioner euro (22,5 mio. kr.), men det var ikke et bud, hans polske klub Cracovia havde i sinde at acceptere.
Hovedpersonen var heller ikke i tvivl om, at Brøndby var meget interesseret:
– Der blev præsenteret en plan for mig, klubbens struktur og de generelle principper og værdier. Brøndby var tydeligvis interesseret, og det viste de. På det givne tidspunkt var jeg bare ikke klar til at forlade Cracovia, fortæller han.
Hans kontrakt i Polen løber tre år endnu, men alt peger i retning af, at han i det forestående transfervindue forlader Cracovia.
Om Brøndby fortsat er interesseret, må tiden vise, men den italienske klub Fiorentina er angiveligt i førersædet.
Læs også: Medie: Brøndby forhandler om polsk forsvarsspiller













