Brøndby har snart ikke længere Carl Björk på kontrakt. Den svenske angriber blev i sin tid købt ind som en afløser for Mikael Uhre.
Brøndby købte den svenske angriber Carl Björk i januar 2022, efter man havde sagt farvel til den daværende førsteangriber, Mikael Uhre.
Den dengang 22-årige svensker blev udstyret med en lang kontrakt på fire og et halvt år, og angriberen har nu været på kontrakt i Brøndby i hele kontraktperioden.
Men her slutter det også.
Den nu 26-årige angriber har kontraktudløb i Brøndby i slutningen af juni, og her forlader han endegyldigt klubben.
Brøndby har ikke meldt svenskerens afsked ud sammen med de øvrige kontraktudløb, men han har praktisk talt været afskrevet på Vestegnen i flere år.
Det siger på mange måder alt om, hvordan Brøndby ser på angriberen. Færdig – og det har han været længe.
Har ikke set sig selv som Brøndby-spiller
Carl Björk har ikke haft en rolle i Brøndby i flere år, hvor han har været udlejet til IFK Norrköping og B93.
Derfor har han heller ikke følt sig som en Brøndby-spiller længe, selvom han har været kontraktligt bundet til de blågule i de seneste 4,5 år.
– Jeg har lagt Brøndby bag mig, selvom jeg på papiret stadig tilhører den kontrakt. Men når den løber ud, så… Nej, jeg føler mig ikke som Brøndby-spiller længere, sagde han til Campo i september sidste år.
Carl Björk nåede 14 kampe i Brøndby-trøjen.
Læs også: Medie: Brøndbys jagt er i gang – Vil hente Superliga-succes











