Yuito Suzuki regner med, at han bliver klar til sommerens VM-slutrunde, og det er godt nyt for Brøndby, der står til at score et tocifret millionbeløb på hans deltagelse.
Yuito Suzuki skiftede sidste sommer til SC Freiburg i Bundesligaen, som betalte i omegnen af 60 millioner kroner for den japanske offensivspiller.
Transferen var videre bundet op på en lang række bonusser, som kunne forgylde Brøndby yderligere.
Læs også: Sort uheld: Brøndby kan misse 15 mio. kr. i Suzuki-bonusser
Ifølge Bold er én af bonusserne, at Brøndby får hele 15 millioner kroner, hvis Yuito Suzuki bliver udtaget til sommerens VM-slutrunde.
En grim skade har dog gjort hans deltagelse yderst tvivlsom, hvilket potentielt vil koste Brøndby en stor transfergevinst, men hovedpersonen forventer at blive klar:
– Det går godt. Jeg ved, at jeg ikke kommer til at spille Europa League-finalen, men jeg tror, at jeg bliver klar til VM, udtaler han til Soccerdigestweb.
Yuito Suzuki har siddet ude med et brækket kraveben, siden han måtte udgå af Bundesliga-kampen mod Wolfsburg den 3. maj.
Japaneren fik sin landsholdsdebut i Brøndby-trøjen, og han har siden spillet fem kampe for det japanske A-landshold.
Japan er i pulje med Holland, Svergie og Tunesien.
Læs også: Suzuki kører fra Vestegnen: ”Brøndby er blevet mit andet hjem”













