Jordi Vanlerberghe er efterladt i chok over, at linjedommeren hævede flaget for offside i forbindelse med hans scoring til 2-2 mod FC København.
Brøndbys sæson sluttede i en kæmpe skuffelse, da de torsdag aften tabte med 1-3 til FC København efter forlænget spilletid i den afgørende Europa-playoff-kamp.
Undervejs i kampen følte Brøndby sig snydt ved flere lejligheder, og især i det 113. minut, da Jordi Vanlerberghe fik annulleret en scoring for offside i opspillet.
Læs også: Brøndby reducerer FCK’s udebaneafsnit: Tilbagekalder 600 billetter
Sho Fukuda befandt sig lige på grænsen, og linjedommeren valgte at hæve flaget, hvilket fik dommer Morten Krogh til at fløjte for offside.
Målscorer Jordi Vanlerberghe er stærkt forundret over, at linjedommeren løftede flaget i situationen:
– Jeg troede, at der var en klar regel om, at hvis du ikke kan se den, holder man flaget nede, og jeg så lige billederne, og man vil aldrig kunne se det, fordi jeg blokerer hans udsyn, siger belgieren til TV2 Sport og fortsætter:
– Jeg vil gerne tale med stor respekt, for de er mennesker, der kan begå fejl, men når du er usikker, holder du flaget nede. Det er ikke så svært, og de afgør vores fremtid som klub, og de afgør, hvordan sæsonen ender.

Flere kampafgørende fejl
Ifølge Jordi Vanlerberghe var det blot én af flere fejl af dommertrioen.
– Det bliver afgjort ved ikke at give et rødt kort i første halvleg, en hånd på fra Buta, der ikke bliver set, og en situation med Ambæk, der bliver revet ned, før vores rødt kort, hvilket jeg kan acceptere, men det er fire afgørende kendelser.
Brøndby må nu gå slukøret fra sæsonen, som slutter uden mulighed for europæisk fodbold i næste sæson.
Læs også: Var ikke i BIF-truppen: Nu er Godfrey i startopstillingen mod FC København













