Morten Krogh fortæller i et interview med TV2 Sport, at der var 8 centimeters offside, da Brøndby fik annulleret en scoring i slutningen af opgøret mod FC København torsdag aften.
Der var drama for alle pengene, da Brøndby og FC København tørnede sammen i den afgørende Europa-playoff-kamp i Superligaen.
Brøndby fik annulleret en 2-2-scoring i det 113. minut, da linjedommeren hævede flaget for offside i opspillet, efter Jordi Vanlerberghe havde kanoneret kuglen i kassen.
Læs også: Vanlerberghe tordner: Hvis du ikke kan se det, holder du flaget nede
Undervejs og efter kampen var Brøndbys spillere rasende, og Jordi Vanlerberghe var stærkt uforstående over for kendelsen, hvilket du kan læse mere om her.
Kampens dommer Morten Krogh fortæller nu, at kendelsen var god nok, og den blev tjekket igennem i VAR hele to gange, inden dommen blev stadfæstet.
– VAR tegnede to gange for at være 100 procent sikkert. Det var 8 centimeter på den første tegning, og da de tegnede igen, var det 8 centimeter, siger han til TV2 Sport og tilføjer:
– Det er forståeligt, at der er frustrationer, men det er en korrekt kendelse, lyder dommen fra kampens hovedommer Morten Krogh.
Morten Krogh fortæller videre, at han også traf den rette beslutning, da han kun gav Marcos Lopez et gult kort for at hægte Mayckel Lahdo som sidste mand, ligesom han fastholder sit røde kort til svenskeren.
Brøndby tabte opgøret med 1-3.
Læs også: Brøndby reducerer FCK’s udebaneafsnit: Tilbagekalder 600 billetter














