Fanafdelingen udtrykker skepsis ved Brøndbys nye hovedpartnerskab med bettingvirksomheden, Betano.
Brøndby har fået ny hovedsponsor gældende fra sæsonen 2025/2026.
Det bliver bettingfirmaet Betano, som erstatter Danske Spil, der udnyttede en klausul i kontrakten til at smutte ud af deres hovedpartnerskab et år før oprindeligt aftalt.
Læs også: Treårig aftale underskrevet: Brøndby får bettingpartner som hovedsponsor
Modsat med Danske Spil kommer Betanos logo til at pryde maven af Brøndby-trøjen, og det er ikke noget, der skaber begejstring blandt Brøndbys fans, som ikke har en interesse i at promovere et bettingfirma i dagligdagen.
Derfor appellerer Fanafdelingen til, at Brøndby giver fans mulighed for at købe den nye spillertrøje i Brøndby Shoppen uden sponsortryk.
Det skriver de på deres hjemmeside.
Fanafdelingen ønsker også at komme i dialog med Brøndby, fordi de foreslå, at fans på stadion ikke bliver eksponeret for konkrete spilmuligheder før og under kampen.
På foreningens hjemmeside udtrykker de stor skepsis over det nye hovedpartnerskab.
– Upåagtet at spilindustrien er en lovlig industri, som er underlagt en vis regulering, ser Fanafdelingen med stor skepsis på klubbens nye hovedpartner, skriver foreningen på deres hjemmeside.
– Vi havde med andre ord håbet, det ville være muligt for klubben at tiltrække en hovedpartner, som ikke var engageret i spilindustrien. Og det understreger behovet for vores initiativ om ludomani i fankredse.
Hovedpartnerskabet med Betano løber frem til sommeren 2028.
Læs også: Breaking: Danske Spil trækker sig som hovedsponsor i Brøndby til sommer