Brøndby får en lille gevinst ud af at have haft Michael Gregoritsch på kontrakt det seneste års tid.
Tidligere på ugen kunne det tyske medie Kicker afsløre, at Augsburg havde i sinde at udnytte købsoptionen på Michael Gregoritsch, som de lejede i Brøndby i vinter.
Købsoptionen lyder på cirka 5 millioner danske kroner, og det er et beløb, som Bundesliga-klubben finder overkommenligt at betale for en spiller, der har bidraget pænt i foråret.
Dermed ser Brøndby faktisk ud til at lave en økonomisk gevinst.
Det forlød, at Benjamin Schmedes og co. betalte over 10 millioner kroner for ham sidste sommer, da man købte ham fri af aftalen med SC Freiburg.
Men det kunne Bold senere afvise.
Ifølge mediets oplysninger betalte Brøndby nemlig ingen transfersum for Michael Gregoritsch, hvis transfer i stedet var bundet op på præstationsbetingede bonusser, der aldrig er blevet indløst.
Bold berettede, at de bonusser i hvert fald ikke er nået op å niveau med størrelsen på den aftalte købsoption, og derfor står Brøndby til gevinst, hvis købsoptionen aktiveres.
Det kan du læse mere om her.
Benjamin Schmedes bekræftede for flere måneder siden, at hvis Augsburg køber Michael Gregoritsch, vil der være et lille plus på bundlinjen:
– Det sande beløb, vi gav for Michael, var et beløb, der gør, at vi potentielt kan lave en gevinst til sommer, sagde han til Bold.
Michael Gregoritsch har scoret fire mål og leveret tre assists i 15 optrædener for Augsburg siden skiftet fra Brøndby.
Læs også: Vildt: Brøndby betalte ingen transfersum for Gregoritsch
Læs også: Snart fortid i Brøndby: Sean Klaiber kan ende i stort pengeskifte












