Brøndby oplyser, at to lejesvende er færdige i klubben. Derfor tager man afsked med dem i sæsonens sidste hjemmekamp mod AGF.
Brøndby hentede i sommer to lejespillere i form af Ben Godfrey og Mayckel Lahdo.
De to spillere har haft vidt forskellige oplevelser i Brøndby-trøjen, for hvor førstnævnte har været en nøglespiller, har sidstnævnte kæmpet med at få minutter i den gule trøje.
Læs også: Godfrey kan have spillet sin sidste Brøndby-kamp
Ingen af de to spillere ser ud til at fortsætte på Vestegnen, for på Brøndbys hjemmeside tager man afsked med de to lejesvende.
Om Mayckel Lahdo udtaler Brøndbys fodbolddirektør Benjamin Schmedes følgende.
– Mayckel forlader klubben efter sæsonen som et meget positivt bekendtskab. Samtidig er det åbenlyst, at det har været svært for ham at bide sig fast på holdet i den relativt korte periode, han har været her.
Ben Godfrey har omvendt været en vigtig spiller for Brøndby, men hans lejeaftale udløber også, og som udgangspunkt aktiverer de blågule ikke købsoptionen på de knap 40 mio. kroner.
Hvor afskeden med Mayckel Lahdo synes afklaret, er der større spørgsmålstegn ved Ben Godrey, som man formentlig vil forsøge at snakke med senere på sommeren.
– Når det gælder Ben, er det et farvel til en spiller, der har været fast mand fra han kom, til han desværre blev skadet for nylig. Ben blev lynhurtigt en vigtig figur både på og udenfor banen, og han har været præcis den lederskikkelse, vi havde håbet på. Nu forlader han klubben efter sæsonen, og så må vi se, hvad fremtiden bringer, lyder det lettere kryptisk fra Brøndbys fodboldboss.
Der tages også afsked med Benjamin Schmedes, som efter sæsonen bliver sportsdirektør for den tyske ligaorganisation DFL, der står bag Bundesligaen.
Læs også: Brøndby skal betale kassen for Godfrey: Så høj er købsoptionen












